Gezond gewicht

Het is belangrijk om een gezond gewicht te hebben. Mensen met overgewicht hebben veel meer kans op hart- en vaatziekten, diabetes type 2, hoge bloeddruk en meer. Ook ondergewicht kan vervelende klachten veroorzaken.

Om te weten of jouw gewicht gezond is kun je je BMI-score bepalen. Dit is de verhouding tussen je gewicht en je lengte. Zie de online BMI-calculator op onze homepagina om te zien hoe het met jouw BMI gesteld is. Tijdens een consult bij mij zal uw BMI nog nauwkeuriger in kaart gebracht worden. Meten is weten!

De Schijf van Vijf

Gezond eten met de Schijf van Vijf helpt bij het verkrijgen van een gezond gewicht. Je krijgt dan alle voedingsstoffen binnen die je lichaam nodig heeft. Daarbij zijn een paar punten belangrijk:

 

  • Eet gezond en gevarieerd
  • Neem elke ochtend de tijd voor een goed ontbijt
  • Deel de dag op in 3 hoofdmaaltijden; ontbijt, lunch en avondeten
  • Eet maximaal 4 (gezonde) tussendoortjes
  • Beperkt snoepen, snacken en frisdrank drinken
  • Veel bewegen en buitenspelen
  • Maximaal 2 uur tv kijken en/of gamen

Voedingsdagboek

Door middel van een voedingsdagboek krijg ik inzicht in je huidige eet- en beweegpatroon. Tijdens het coaching traject zullen we het voedingsdagboek doornemen. Hierbij worden de knelpunten in jouw voeding en eetgewoonte aangepakt en ga je er stap voor stap mee aan de slag.  

Samen gaan we op weg naar een blijvend resultaat. Neem gauw contact met mij op.