Werkwijze

Ik adviseer, coach en motiveer  kinderen en (jong)volwassenen met gewichtsproblemen of voedingsvragen en kijk naar een gezond eet- en leefpatroon. Als coach laat ik mensen zelf ontdekken hoe zij hun leefstijl met kleine aanpassingen hun voedingspatroon kunnen veranderen. Met kinderen verander ik samen met het kind en de ouders het eet- en bewegingspatroon. Belangrijk is dat het kind er niet alleen voor staat maar gesteund wordt door het hele gezin.

Kennismakingsgesprek  (30 min)

Wanneer je besluit een afspraak te willen maken, is persoonlijk contact belangrijk. Klikt het tussen ons,  heb je er vertrouwen in en kan ik echt iets voor jou betekenen?  Tijdens dit gesprek kijk ik wat je hulpvraag is en wat je verwachtingen zijn.  Natuurlijk kun je ook vragen stellen. Het belangrijkste is jou motivatie. Het gesprek is vrijblijvend en gratis. 
  

Intakegesprek ( 1 uur)

Voordat het intakegesprek plaatsvindt vraag ik je om één week een eet dagboek bij te houden. Hierbij krijg je een goed inzicht in je huidige eet- en leefpatroon. Elke dag noteer je wat je eet, hoeveel je eet en hoeveel je aan beweging doet. Aan de hand van deze gegevens gaan wij tijdens het traject stap voor stap aan de gang.

Tijdens het eerste consult: 

  • nemen we een vragenformulier door.
  • bespreken we je wensen en verwachtingen
  • gaan we wegen en meten.
  • beginnen we samen met het werkboek 

Vervolgconsulten (30 min)

Tijdens de vervolgconsulten zal ik:

  • opnieuw wegen en meten.
  • samen het werkboek doornemen
  • mogelijke lastige situaties en/of knelpunten bespreken.
  • maken we een vervolg afspraak.

Grip op emotie-eten (60 min)

 Het aanpakken van emotie-eten heeft een langere tijd nodig om hiervan af te komen. Hierin besteed ik aandacht hoe jij je voelt en welk invloed dit heeft op je eetgedrag. Door middel van oefeningen en huiswerk leer je om je emotie-eten onder controle te krijgen, 

 

De aanpak van Gewichtsconsulente Paula

  • Makkelijk toepasbaar in het dagelijks leven.
  • Een voedingsadvies gebaseerd op de Schijf van Vijf.
  • Geen crashdieet of maaltijdvervangers.
  • Aandacht voor beweging en ontspanning.
  • Realistische doelen.
  • Geen jojo-effect maar een blijvend eet- en leefpatroon.
kind en volwassenen ik mag alles eten in haarlem en omgeving